Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Thursday, August 29, 2013

Merdeka Merdeka Merdeka.

Assalamualaikum wbt.

sekejap je mase berlalu. hari ni dah 29 ogos 2013. lagi satu hari kita nak menyambut hari kemerdekaan. erkkkk lupe la apa tema tahun ne. kah kah kah.. Apa dah, sebagai rakyat malaysia  kita mesti lah mengambil tahu sejarah kemerdekaan kita..

erkkkk... adakah kita betol betol merdeka.. cuba kita ambil masa 5 minit dan renung seketika. Betol kah kita merdeka.. hehehe patriotik sejenak.. kikiki..

merdeka merdeka merdeka merdeka merdeka... Gema suara melaungkan kata kata hikmah kemerdekaan.. Mari kita kaji keadaan pada hari ini ?. betol kah kita dah merdeka atau hanya retorik sahaja. benar negara kita sudah aman. Penjajah sudah balik , komunis sudah tak de, jepun sudah balik tapi adakah jiwa raga kita, pemikiran kita benar benar merdeka.. Nah tanya balik diri kita.... tak pe negara kita masih aman....

Berpanas berhujan , beribu riban belanja kita habiskan semata mata untuk meraikan hari kemerdekaan.. adakah kita dah merdeka.. bagi gua kita kena merdekakan minda kita dulu.. baru lah kita merdekakan jiwa kita lak. sedangkan sekarang minda kita masih di jajah. anda boleh tegok , anak anak muda kita sekarang senang sahaja di jajah. kita tegok sahaja di media massa mahupun di media cetak.. Malah kalau kita tegok di laman laman sosial . pemikiran pemikiran anak anak  mudah kita di sajikan dengan propaganda2 dari barat. oleh itu dengan mudah anak anak muda kita terpengaruh.

Anda boleh google di laman carian internet dan anda boleh tegok berape peratus anak anak muda kita yang sekarang berada di pusat pusat serenti. Kenapa terjadi ?. mereka terpengaruh atau saje saje suka suka ?. jangan bimbang malaysia masih aman. hehehe... 

Ayuh anak anak muda kita merdeka kan minda kita dari penjajah. Kita jadi kan anak muda yang berwawasan. Yang pasti korban kan ego mu.. usaha dan terus berusaha menjadikan kita  jiwa yang merdeka..

merdeka merdeka merdeka..
sekian.
29/08/2013
4.00 pm


2 comments:

siti fatima Arifin said...

jiwa muda mudi bnyk yg tidak merdeka. terbelengku dngn penjajahan minda. Budaya dan sosial barat. Terlalu mengagungkan barat dibumi sendiri.
salam kemerdekaan...

tqn care said...

hehe... betol tu puan siti fatima