Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Monday, September 2, 2013

Alahai Rakyat Malaysia

 Assalamualaikum wbt

Hari ni rakyat malaysia di kejutkan dengan kenaikan harga petrol. Harga baru untuk ron 95 ialah rm 2.10 seliter. Bagi gua yang kerja kampung ne cukup terasa bagai.hari hari gua kerja pakai minyak.. Sebelum Pru hari tu kerajaan dah cakap tak kan ada kenaikan  minyak dalam masa terdekat. Tapi apakan daya naik jugak akhirnya.. hahaha.

Nasib la wahai rakyat malaysia. Ni baru minyak yang naik,lepas ni bermacam macam bagai lagi akan naik .Sebelum pilihanraya macam macam  kerajaan janji akan beri kepada rakyat. Tapi sekarang lain jadi nya. kah kah kah...... redha jelah..

Malam ni habis segenap ruang di laman sosial kecoh pasal kenaikan harga minyak. Ada yang menyokong dan ada yang banggan tak menyokong. Gua rasa yang tak menyokong ne sah macai terhormat dan pakai motokar tak pakai minyak.. haha.... Gua tak kisah pun minyak naik , tapi gua cukup kesian orang kampung yang kais pagi makan pagi. Dowang ne kerja petani je. Nak bajak tanah pakai minyak, nak siram pokok pakai minyak, nak pergi kebun pakai minyak.pendek kata semua minyak. Tok jib dok kecoh bagi brim. Mak aihhh hari hari kat tv dok iklan pasai brim. yang minyak ni hari hari dok guna , hari hari dok pakai.. Kalau nak di kira  memang terasa sangat.. 

Apa kan daya malaysia masih aman lagi. Minyak je pun naik, barang lain lum naik lagi. Hah kita tunggu tegok ya kawan kawan. Jangan lak pi tumbuk mamak sebab salah kira. Dah memang roti canai naik harga. Minyak naik la brader. Semua barang sudah naik. Ini roti naik sikit saje.. kah kah kah.. Nah macai , tak puas hati p duduk planet marikh..kah kah kah.

Hah gua tak kisah jugak minyak naik sebab gua pergi kerja pakai basikal je. kalau korang semua nak jimat sila lah pakai basikal. comfirm berbaloi baloi. badan sihat tubuh cergas kan abang jib.. hehehehe.

Apa apa pun selamat mengisi minyak kawan kawan.. brim dapat sekali minyak isi hari hari. undi lah undi la  undi lah untuk di tipu. rakyat susah kerajaan senang.. Syukur Malaysia Masih Aman..

kah kah kah kah...

No comments: