Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Friday, November 26, 2010

keborINGAN..


Assalamualaikum..
27/11/2010,Sabtu. Hujan turun tanpa henti-henti. Cuaca sejuk membuatkan badan menjadi malas, mata menjadi lesu.Apa nak buat ne? Tdo sudah, makan pun sudah.Ermmmmm.. tdo lagi la jawabnyer. Hujan dah start byk benda tertangguh lagi.Bile la leh selesai semua kerja-kerja yang tertangguh tu. Harap-harap semua nya tak de masalah dah dapat selesai dengan sempurna.

Kemalasan untuk keluar berkobar-kobar. Tapi apakan daya terpaksa gak di selesaikan,kalau tidak tak abis-abis la kerja tertungak tu. Dalam hujan yang tak berhenti-henti, aku keluar menghabiskan kerja-kerja tu. Alhamdulillah selesai gak walaupun sedikit. Mudah-mudahan aku dapat selesai kesemuanya.

Perasaan boring menghantui diri,tiada ape yang leh aku lakaukan.Bilik la menjadi peneman setia.Esok bermula la rutin ku sebagai pekerja. Perasaan malas tetap memenuhi benak fikiran ku. Apakan daya dah jadi tanggunjawab aku. Dalam islam pun menjadi tuntutan kerana bekerja ne salah satu dari ibadah.Aku siapkan pe yang patut ,kot-kot esok terlewat lagi. Harap-harap tak jadi cam sebelum ne.Hari ini kepala ku berputar-putar lagi.Dah abis cara aku buat.Tak jugak sembuh-sembuh.YA ALLAH Engkau berilah aku kesihatan yang berpanjangan.

Aku akan cuba untuk tido awal hari ni, arap-arap berjaya.Kalau tak terbabas lagi la esok hari. selamat malam semuaa...

wassalam
nazri noh

No comments: