Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Tuesday, November 30, 2010

Surammm....

Assalamualaikum..
30/11/2010, Selasa. Cepatnya masa berlalu,sedar-sedar dah penghujung bulan november.Tanpa aku sedari esok dah berganjak ke bulan disember,Ohhhh cepatnya masa bergerak tanpa menoleh kebelakang lagi. Masih ade sebulan lagi kite akan melangkah ke tahun 2011.Tahun 2010 akan aku tinggalkan dengan mimpi-mimpi buruk.Yang pastinya, adakah amalan aku untuk bekalan hari esok sudah cukup dan di terimanya?.Hanya dia YANG MAHA berkuasa saje tahu menilainya.Kite takkan tahu kite dapat merasai atau tidak nikmat tahun baru nanti. Moga-moga di panjangkan umur dan di terima amalan ku.InsyaALLAH.

Hari ini aku kelewatan lagi,Otak berputar ligat mencari seribu alasan. Harap-harap alasan aku diterimanya.Seperti biasa rutin aku menyemak dan mengemaskini fail. Alhamdullialah semuanya telah selesai tinggal je lagi yang belum di update. InsyaALLAH semua kerja tertunggak dapat di selesaikan sebelum masuk tahun baru.Aku merasakan hari-hari yang mendatang begitu asing umpama dunia yang dalam kegelapan.Sudah pasti kite dalam keadaan meraba-raba mencari arah yang bercahaya. Cahaya umpama lilin yang mampu menerangi walaupun ianya terlalu terhad untuk menerangi.Sekurang-kurangnya cahaya itu leh menjadi penyuluh wat sementara.Hidup ini akan suram seandainya jiwa kite menjadi kosong.Allah ciptakan utara,selatan, barat dan timur sebagai panduan untuk kite menuju ke sesuatu tempat. Begitu juga kite manusia, tanpa arah kite akan di awan-awangan.

Aku cuba mencari pengertian iman yang sebenar dan adakah kite sudah beriman? InsyaALLAh akan aku rungkai satu persatu ape yang bermain di benak fikiran ku.

Kul 5.00 pm aku kemaskan meja dan bersedia untuk pulang. Mungkin hari ini tidak sebaik esok dan esok belum tentu baik untuk kite dan kite mencari sesuatu yang baik.
wassalam
nazri noh

No comments: