Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Monday, November 22, 2010

mEnCaRi AraH tUjU...


assalamualaikum...
22/11/2010,ISNIN.Seperti kebiasaan aku tido lewat. seperti sebelum-sebelum ne. Aku siapkan kerja-kerja yang tertunggak takut di marahi lagi.Sambil-sambil melayan fikiran yang meracau entah ke dunia mana. Sedar-sedar sudah kul 4.30 am.Sementara menunggu menyelesaikan kewajipan tanpa aku sedari aku terlena. Tepon berbunyi mengejutkan aku dari tido,rupa-rupanya jam sudah kul 7.30 am. kelam kabut la aku menyiapkan diri tok pergi menunaikan kewajipan ku pada masyarakat.AHHHh...aku terlalai lagi.. YA ALLAH jauhkan aku dari sifat-sifat lalai ne. Sesungguhnya lalai ini merugikan. Aku seolah-olah di awangan mencari arah tuju ku sebenar. Kerja makin bertimbun,mesyuarat makin dekat. Masih banyak lagi kerja yang belum setel. Alhamdullilah aku punyai bos yang memahami maka berkuranglah sikit keserabutan fikiran ku. YA ALLAH tiada kemudahan kecuali apa yang yang ENGKAU jadikan mudah. Sedangkan tanah yang gersang sahaja apabila ENGKAU kehendaki dapat menjadi subur.(Hadis Riwayat Ibnu Sunni). Wassalam....

nazri10

No comments: