Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Thursday, November 18, 2010

pEnAnTiAn.......


SALAM...
19/11/2010, JUMAAT. Seperti kebiasaan di hari cuti, aku mengagahkan kudrat menyelesaikan pekerjaan-pekerjaan mendobi baju yang di kumpul selama seminggu.Itu lah pekerjaan aku di hari cuti.Hari ne masih seperti sebelum ne takde aktiviti yang aku nak buat melainkan melepakkan diri di dalam bilik.Semalaman aku tidak dapat tido. Sudah aku paksa bermacam-macam cara untuk melelapkan mata tp tak jugok tertutup.Mungkin bermacam-macam benda bermain dalam kotak fikiran ku menyebabkan otak ku menjadi segar bugar.Baru aku tahu bahawa sakit jiwa lebih teruk dari sakit fizikal.Sakit fizikal semua orang leh nampak tetapi sakit jiwa hanya ALLAH dan kite je yang tau.Ape yang bermain dalam kotak pikiran aku selama ini berlaku jugak akhirnya.Benda yang belum berlaku ,aku sudah dapat rasakan akan berlaku. sungguh kuat hati kecil ku berkata-kata. Mungkin tu kelebihan yang aku ade. AKhirnya benda yang aku paling takut dalam hidup berlaku jugak kali ne.Entah yang keberape kali dah aku merasainye. Sesungguhnya hanya ALLAH je yang tau bertapa sengsaranya.Keegoan seorang lelaki akhirnya jatuh dengan mengalirnya manik-manik halus membasahi kedut-kedut kulit pipi. Di saat tu hanya ALLAH je yang tau bertapa perit dan pedihnya jiwa yang sakit meronta-ronta.Aku cube mengumpul kekuatan tp kelemahan masih mengatasi. YA ALLAH ENGKAU lah MAHA PENGASIH dan MAHA PENYAYANG. sesungguhnya aku memohon kepada MU KAU berilah aku ketabahan setabah Bilal bin Rabah, KAU berilah aku kekuatan sekuat Umar Al-Khattab. Sesungguhnya hanya ENGKAU tempat aku mengadu damba.Nescaya ENGKAU mengetahui setiap apa yang terjadi.ENGKAU berilah sinar yang mampu menyinari hidup ku. Sesungguhnya aku tidak cukup kuat untuk menghadapi ujian MU YA ALLAH.YA ALLAH aku pohon pada MU ,ENGKAU jauhilah aku dari segala penyakit-penyakit yang tak dapat di lihat dengan mata. Hanya pada MU aku berserah. AMIN...

sekian wassalam

nazri november 2010

No comments: