Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Tuesday, December 14, 2010

...........?............

Assalamualaikum..
14/12/2010, Selasa.. Di sebabkan tido yang tak cukup, aku bekerja dalam keadaan tak bermaya. Badan terasa letih yang teramat cagat. Kul 7 aku dah ready nak masuk kerja,takut terlambat lagi. Hari ni kerja tak banyak tapi kepala aku pening semacam je. Mungkin dalam minggu ne tido aku selalu je tak cukup.Pepagi lagi dah dapat masalah, ingatkan hari ni leh rilek sket tp dah dapat call marah2.. adoii. Hidup ne tak leh lari dengan dugaan, ade saje maslah yang datang. Selesai je satu datang nye tiga. Sampai bile aku nak hidup dengan masalah ?. Ya Allah Engkau permudahkanlah urusan ku hari-hari yang mendatang. Hari ne terpaksa kesana-kemari lagi nak setel problem ne. Masa aku banyak kerja la dia datang menyemak kat dalam otak aku.. Kepala lak terus pusing-pusing.

Letih dan penat bukan mem lagi tp apakan daya rezeki mesti di cari. Aku gagahkan kudrat siang dan malam mencari apa yang aku inginkan. Hidup aku kembali kepada yang lama balik. Igatkan dah tinggal cara hidup yang tak teratur.Apakan daya itu saja yang mampu aku buat. Kawan-kawan pun dah tengok lain, dowang cakap aku makin kurus. Aku pulak rasa cam biasa je.Tp betol gak apa yang dowang cakap sebab jam yang aku selalu pakai ketat tiba-tiba dan jadi longgar. Pakaian lama yang dah tak leh pakai terpaksa aku pakai balik.Mungkin jugak betol cakap dowang ne.Ok la tu daripada orang lain gemuk nak jadi kurus cukup susah. Aku dengan kerja jer leh seimbangkan berat badan. Last aku timbang selepas puasa tempoh hari dah 72 Kg mungkin dah normal balik ke 62 Kg hohoho. Alhamdulillah.. Aku masih lagi di beri kesihatan yang baik.

Dah seminggu dah aku tido lewat, Kepala ku yang asyik memusing membuatkan aku tak dapat tido.. Ya Allah andainya sakit yang kau beri sebagai penghapus dosa ku, Aku redha dengan ke tetentuan Mu. Jam dah kul 3.00 pagi aku masih tak dapat lelapkan mata. Esok pepagi lagi dah nak kena bangun, harap-harap tak terlepas subuh. Kepada Mu aku berserah...

wassalam...
nazri @ 3.00am.

No comments: