Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Friday, December 24, 2010

mencari....

Assalamualaikum.
24/12/2010, Jumaat. Hari ini rasa swonok tak terkata kerana dapat cuti selama 3 hari.Jadi leh la tido dan rehat sepuas-puasnya. Pagi-pagi lagi aku dah bangun ke kedai untuk bersarapan.Alhamdulillah kenyang sudah, syukur kepada mu dengan nikmat yang engkau berikan walaupun kenyang buat sementara sahaja. Ulser aku belum lagi sembuh sepenuhnya tp dah leh makan slow-slow.

Mencari? banyak maksud yang boleh kite maksudkan dengan mencari. Tapi bagi aku , maksud mencari yang aku cari ialah mencari nur keimanan. Kite hidup pada zaman sekarang di sogok dengan nikmat rezeki yang melimpah ruah. Tanpa kite sedari ,kite telah leka dengan nikmat dunia yang sementara tanpa menghiraukan bekalan untuk hari esok. Aku telah lama hanyut dan lupa tanggunjawab aku sebagai mukmin demi mengejar kemewahan dunia yang tidak kekal. Segala suruhannya dan kewajipan aku kepadanya aku abaikan.Aku biakan diri aku hanyut dengan nafsu. Hakikatnya aku membiarkan diri aku di ulik mimpi-mimpi indah tanpa mencari dan berpatah balik ke jalan yang lurus.

Ayuh , selagi kite masih bernafas dan di beri kesihatan yang baik mari lah same-same kite cari pengertian iman yang sebenar. Dengan iman lah kite mendapat manfaat di akhirat kelak .InsyaALLAH. Sama-sama kite membuat anjakan paradigma di dalam diri agar mememui nur keimanan yang berkekalan buat selama-lamanya.

wassalam.
nazri 5.30am

No comments: