Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Wednesday, December 15, 2010

hanyut.

Assalamualaikum.
15/12/2010, Rabu. Pepagi lagi aku tak dapat nak buat kerja, mata aku terlalu mengantuk. Nak tido tak boleh sebab time ne waktu aku bekerja jadi aku terpaksa tahan la. Kepala lak rasa cam hanyut semacam je. Ini lah kesan dari tak cukup rehat n tido. Dah seminggu dah aku tido lewat. Tubuh ku keletihan tp mata lak kesegaran. Di sebabkan rehat dan tido yang tak cukup aku jadi hanyut entah kemana. Nasib baik minggu ne kerja aku di pejabat tak banyak. Boleh la aku rilek-rilek sikit. Sesungguhnya kite hidup di dunia ini di penuhi oleh nikmat-nikmat yang banyak. Allah kurniakan kite berbagai-bagai jenis nikmat untuk keselesaan kite hidup di dunia yang sementara ini. Kite di beri nikmat kesihatan, nikmat kesenangan dan bermacam-macam lagi jenis nikmat. Tapi kite manusia sering lupa kepada pemberi nikmat.Kite hanyut, leka dan khayal dengan nikmat yang di beri. Sesungguhnya nikmat yang di berikan di dunia ini adalah sementara sahaja dan yang kekal hanya lah di akhirat nanti. Kite selalu mengejar kebahagian dan kesenangan dunia yang sementara tanpa memikirkan bekalan-bekalan untuk ke tempat yang kekal abadi nanti. Aku hanyut dengan dunia , aku lupa dengan suruhanNya, aku lalai kewajipan aku kepada Mu. Ya Allah aku memohon kepada Mu, Engkau berikanlah petunjuk kepada aku agar aku tidak lalai dengan nikmat dunia yang sementara dan Engkau tunjukkan lah jalan-jalan yang lurus. Amin...

wassalam
nazri@4.45am

No comments: