Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Wednesday, December 8, 2010

Letihhhhhhhhh....

Assalamualaikum wbt..
8/11/2010,Rabu. Kul 3.3o pagi baru aku terlelap, entah kenapa susah sangat semalam nak pejamkan mata. Telah aku cuba sedaya upaya tapi tak tido-tido gak. Time aku memerlukannya dia lak yang mengantuk.Tapi time aku perlu bangun awal pagi dia lak tak mau tido-tido. Nasib Kau la badan. Bangun pagi terasa amat berat dengan kepala yang berpusing-pusing di tambah mata yang mintak di rehatkan lagi. Huh lega aku sempat sampai ke pejabat tepat kul 8.00 am . Alhamdulillah masih belum kelewatan lagi.Hari ne tak sempat nak bekpes pagi , jd kena la tunggu kul 10.00 am baru lah leh makan pagi.. Punya la perut menyanyikan lagu-lagu sedey. Adoiiiiii... nasib la badan terlewat bangun. Dalam kepala pusing-pusing aku berjaya selesai gak semua kerja yang tertangguh selama ini, yang menyebabkan kepala aku berserabut. Alhamdulillah dengan pertolonganNya akhirnya semua kerja aku dapat di selesaikan dengan baik. TQ kawan-kawan yang sudi membantu.Esok leh la aku kerja dengan tenang ,tak lah menyerabutkan lagi.. Alhamdulillah...Syukur kepada mu YA ALLAH.

Di sebabkan terlalu letih bercampur kepala berputar, sampai je di rumah aku terus di ulit mimpi wat sementara waktu.. Sedar-sedar dah dekat kul 7.00 pm.

Malam ne bekerja lagi nak siapkan lukisan dan mengemaskini semua dokumen-dokumen untuk projek usm. Kalau tak terkantoi lagi time meeting terdekat ne. Jadi tak mau kena marah terpaksa lah aku bekerja sampai larut malam sambil di temani kepala yang berputar-putar. Harap- harap esok dah baik dan tak menganggu pekerjaan esok hari.. Sambil-sambil membuat kerja aku cuba cari pengertian iman yang sebenar. Iman pada bahasa bermaksud mengiktiraf, mengakui dan membenarkan sesuatu tanpa mendustakannya Manakala dari segi istilah bermaksud membenarkan dengan hati ,mengikrarkan dengan lidah dan mengamalkan dengan anggota. Suatu hari nanti akan aku hurai sikit demi sikit mengenai iman ni. Sebab iman ne ade banyak maksud. Jadi aku perlu cari satu persatu. InsyaALLAH akan aku jumpa pengertian iman yang sebenar. Iman pun punya kemanisannya sendiri, dari segi maksud kemanisan iman ni ialah kite berasa gembira dalam melakukan ibadat, sanggup menanggung kepayahan demi mendapat keredhaan Allah dan rasulnya serta mengutamakan Allah dan rasulnya lebih daripada harta benda dunia. cukup senang kite nak mengakui yang kite beriman tp hakikatnya kite belum punya iman yang sempurna. InsyaAllah akan aku usaha untuk mengerti iman yang sebenar...
wassalam..
nazri

No comments: