Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Thursday, December 9, 2010

Nikmattt.....

Assalamualaikum...
9/12/2010, Khamis. Permulaan hari yang baik,tenang,sejuk dan sunyi. Semalam aku tido lewat dan bangun seawal kul 4.00 pagi. Dalam sejarah aku bangun solat subuh awal dan tak tido-tido sampai pagi. Kebiasaannya aku bangun solat subuh pah tu tido balik dan bangun tok pergi kerja.Hari ni kul 7.30 am aku dah terpacak depan opice. Semua staf lum sampai agi tp aku dah ready nak wat kerja. Alhamdullilah kerja dah setel ,jadi tak banyak la kerja yang nak di buat jadi leh la mengelamun wat sementara.

Khamis jadual kerja sampai kul 3.30 pm je. Aku terus balik kerana nak menyambung kerja part time aku,. Sudah menjadi kebiasaan , petang khamis lah tempat paling sibuk. Banyak kerja yang nak di lakukan dalam masa yang teramat singkat. Satu persatu aku selesaikan kerja-kerja rutin yang perlu di lakukan hari ni. Kul 8.00 pm baru lah aku sampai di rumah. Tubuh terasa letih yang teramat sangat tp aku gagahkan jugak ke majlis tahlil sahabat aku yang juga jiran sebelah rumah.Tubuh terasa amat letih, nak tido tp mata lak lum mau tido lagi... adoiiiiiiiii....!!!!. Nak keluar terasa malas, so lepak dalam bilik sambil -sambil mentelaah buku.

Dah dua hari aku kurang selera makan, nak makan mulut terasa sakit. Kite patut bersyukur dengan ape yang Allah bagi nikmat kepada kite. Baru sikit je dia tarik nikmat kite dah tak dapat makan. Time kite sihat ne lah kite mesti selalu mengingatinya. Jangan dah sakit baru lah kite mencarinya. Sesungguhnya dia berkuasa keatas mahkluk ciptaan Nya. Kite wajib bersyukur dengan ape yang di kurniakan kepada kite walaupun apa yang di berikannya bukan kehendak kite.

Dan seteruk-teruk sakit ialah sakit yang tak nampak di lihat dengan mata kasar atau pun dengan teknologi canggih ciptaan manusia. Andai di xray skalipun masih lum kelihatan kesan kesakitan itu. Hanya Allah je yang mengetahui setiap kejadian nya. Dia Yang menjadikan kite sihat dan sakit. Kite wajib bersyukur dengan ape yang di berinya.

Ya Allah tiada kemudahan kecuali apa yang Engkau jadikan mudah, Sedangkan tanah yang gersang sahaja apabila Engkau kehendaki dapat menjadi subur ( Hadis Riwayat Ibnus Sunni)

wassalam..
nazri noh 11.32 mlm

No comments: