Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Thursday, December 16, 2010

kedamaian.

Assalamualaikum.
16/12/2010, Khamis. Semalam disebabkan badan terlalu letih aku masuk tido awal. Kul 11.00 mlm aku dah hanyut di bui mimpi-mimpi. Alhamdulillah dapat gak aku rest badan aku. Pepagi lagi aku dah bangun dan ready untuk ke pejabat. Hari ini tubuh terasa segar dan bertenaga. Aku dah selesai semua kerja jadi tak banyak la kerja yang nak di buat. Boleh la aku berangan sikit hehehe.

Hari ini waktu bekerja samapia kul 3.30 pm, aku terus bergegas pulang tok sambung kerja part time aku.Destinasi aku seterusnya ke kota bharu untuk menyelesaikan urusan gaji dan order barang . Alhamdullilah dapat selesaikan satu persatu hari ni.

Kedamaian?.Kedamaian bermaksud kesejahteraan yakni memberi kita perasaan tenteram.harmoni dan bahagia.cuba kita fikir,berapa orang manusia yang benar-benar dapat mengecapi kedamaian sebenar .Semua orang pastinya mencari kedamaian. Di manakah tempat yang damai tu ? Aku cuba meyelongkar otak ku mencari-mencari di manakah tempat yang damai itu. Sesungguhnya kedamaian lah akan menghasilkan ketenangan buat kite.Hanya kepada Mu Ya Allah yang menjadikan sesuatu kedamaian itu tenang buat aku. Sesungguhnya aku insan yang kerdil di sisi Mu. Alangkah indahnya andai hidup kite ini di kelilingi kedamaian. Sudah pasti hidup kite akan bahagia dunia akhirat..

nazri noh @ 5.30 am

No comments: