Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Friday, December 3, 2010

keINsafan di pagi JuMaat yang Damai


Assalamualaikum..
3/12/2010,Jumaat. Kul 6.00 am aku di kejutkan dengan ketukkan pintu rumah.Azan subuh sudah berkumandang.Aku gagahi bangun menunaikan kewajipan ku mengadap ilahi.Mak aku memberi tahu sahabat sebelah rumah ku telah kembali ke rahmatulLAH sekejap tadi. Tetiba sayu hati bile mendengar perkabaran sedeh tu. Dengan tidak sewenang-wenang nye perasaan insaf hadir dalam diriku. Sungguh kerdil kite di sisi nye, nescaya tuhan lebih sayangkan die. Sekarang giliran nya ,giliran kite entah bile?. Mungkin esok atau mungkin lusa yang pasti setiap yang bernyawa pasti akan menemuiNYA jua.Namun aku masih leka dengan nikmat dunia yang fana tanpa memikirkan bekalan untuk ukrawi.Sedangkan amalan di dunialah akan menjadi bekalan untuk akhirat kelak.Ya ALLAh Kau tunjukkan lah jalan-jalan yang lurus agar ia menjadi pedoman dan bekalan untuk hari esok. Ya ALLAH Engkau tempatkan lah sahabat aku di kalangan orang-orang yang beriman. AMin

Pepagi lagi aku menghadiri kuliah untuk menhadapi exam tidak lama lagi. Dalam kepala ku sedikit pun tidak ade jawapan-jawapan untuk di jawab dalam exam. Nafsu malas mengatasi segala-galanya.Tidak sedikit pun buku-buku atau nota-nota aku sentuh.Ahhhhhhhhhhh.... tidak aku mahu LULUS.. Mulai dari sekarang aku terpaksa merajinkan diri mentelaah buku-buku. Harap-harap exam nanti aku leh jawab dengan jayanya InsyaALLAH.

Petang tadi aku keluar sekejap menemui kawan-kawan sambil menhilangkan keboringan yang melanda sekian lama. Alhamdulillah sambil outing sambil dapat ilmu. Terima kasih kawan-kawan jasa kalian semua hanya ALLAH yang mampu membalasnya.Amin..

wassalam
nazri noh
2010

No comments: