Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Sunday, December 19, 2010

perJuanGan belUm sElesaiii..

Assalamualaikum..
19/12/2010, Ahad. Pagi yang ceria ditemani hujan yang renyai-renyai,aku masih di beri nikmat kesihatan yang baik. Permulaan hari pertama bekerja teramatlah malas di sebabkan dua hari bercuti yang menyebabkan otak aku kurang aktif. Hari ne aku bangun awal dengan semangat yang berkobar-kobar untuk bekerja tetapi kedatangan aku lewat sedikit.Entah kenapa pepagi lagi aku dah berkhayal dan mengelamun sampai ke bulan tanpa menyedari jam dah kul 8.00 am. Dengan kelam kabutnya aku memecut dengan harapan tak kelewatan sangat. Alhamdulillah masih leh di selamatkan lagi... hehehe.

Esok perjuangan aku akan bermula. Harap-harap usaha aku selama ini mendatangkan hasil. Ya Allah Engkau permudahkan lah urusan aku untuk esok hari moga-moga perjuangan aku tidak terhenti di sini. Masih panjang lagi masa yang perlu aku tempuhi untuk mengecapi kejayaan di kemudian hari. Aku umpama berada di anak tangga pertama dan masih banyak anak tangga yang perlu aku panjat.Bertapa sukarnya nak melepasi dari satu anak tangga ke anak tangga yang lain. Banyak dugaan yang perlu aku hadapi. Bak kata pepatah bukan senang nak senang dan bukan susah nak susah. Tapi aku bersyukur dengan ape yang aku dapat. Sesungguhnya Allah telah tetapkan rezeki kite. Yang penting kite berusaha bersungguh-sungguh. Rezeki tidak akan datang bergolek.

Perjuangan aku belum selesai, masih banyak yang aku rencanakan dan belum di laksanakan . InsyaALLAH akan aku robek menjadi satu realiti dan bukan terhenti di sini. Satu anjakan paradigma mesti di zahirkan, nafsu mesti di tewaskan baru lah kejayaan muncul umpama sang mentari menyinar di waktu pagi...

wassalam..
nazrinoh@11.30pm

No comments: