Kawan-Kawan Tolong Klik Ne Untuk Saya

Sunday, December 12, 2010

JalaN____________.

Assalamualaikum.
12/12/2010, Ahad. Aku kerja sampai kul 1.30 pagi semalam menyebabkan pagi ni aku kelewatan pergi kerja. Alhamdulillah masih sempat sampai sebelum kul 8.00 am. Hari ini tak banyak kerja nak di buat so leh la aku rilek-rilek menanti arahan dari bos aku.Kul 12.00 pm aku bergegas ke kota bharu untuk menyelesaikan satu kerja yang terpaksa aku buat hari ni jugak.Di sebabkan esok hari terakhir untuk di hantar, dengan malasnya aku selesaikan jugak seperti yang di arahkan.

Kul 5.00 pm aku balik dari kerja terus menyambung kerja semalam yang masih belum selesai. harap-harap esok dah tak yah bersekang mata untuk nak siapkan lagi. Alhamdulillah dapat gak aku siapkan malam ne tp jam skang dah kul 2.00 pagi. Alamak nampak nya kena tido lewat lagi. Esok pepagi lagi dah nak kena bangun adoiii penat nya.. Bile lah aku leh restkan badan ne. Skang ne badan pun rasa terlalu penat... mulut lak masih lum sembuh agi, seksanya aku nak menelan makanan.

Aku terbayang-bayang dengan pepatah melayu dimana ada kemahuan di situ ada jalan. Yap betul pabila kite mahu sesuatu mesti ade jalan-jalan nya. Tapi adakah kite akan melalui jalan yang lurus?Kalau lah kite dapat jalan yang lurus nescaya senang lah kerja kite. Bagaimana pulak andai jalan yang kite lalui tu berliku-liku? sudah pasti banyak dugaan yang perlu kite hadapi. Kesabaran lah antara faktor yang mendorong kite untuk mengapai kejayaan itu.Dengan berkat usaha dan tawakal kepadaNya insyaALLAH kejayaan menanti kite di hadapan. Nak mengembirakan hati orang cukup senang tapi nak mengembirakan hati sendiri cukup susah. Sama- sama kite renungkan..

wassalm
nazri @ 2.30 am


No comments: